Audyt strony internetowej – co wpływa na jego cenę?

Jednym z pierwszych pytań, jakie się nasuwa przy podejmowaniu decyzji o przeprowadzeniu audytu strony internetowej, jest z pewnością pytanie o jego cenę. Tyle ile firm na rynku tyle samo cen. Wiele też zależy od tego, jaka strona wymaga audytu, czy jest to sklep, czy strona typu one site? Im większa strona, tym większa cena za audyt, ale to też nie zawsze jest regułą. Może zdarzyć się tak, że cena audytu będzie wysoka nawet przy audycie małej strony.

Co sprawdzić wybierając ofertę audytu strony

Decydując się na ofertę audytu strony i zlecając go konkretnej firmie, najpierw warto, jest sprawdzić taką firmę. Nie warto, jest sugerować się danymi, które znajdują się na stronie o setkach lub tysiącach zadowolonych klientów czy też setkach przeprowadzonych audytów. Takie dane są z reguły, atrakcyjnymi wizualnie zapchajdziurami na stronie i nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Na rynku działa wiele nowych firm, które 2 dni po założeniu działalności i postawieniu strony pokazywało na niej statystyki o setkach wykonanych audytów i setkach zadowolonych klientów. Tak samo sytuacja wygląda z wystawionymi na stronie referencjami – można je napisać samemu.

A więc o co warto pytać? O możliwie jak najwięcej szczegółów dotyczących takiego audytu:

  • co będzie sprawdzane,
  • czy po zakończonym audycie otrzymamy raport z konkretnymi wytycznymi,
  • jakie będą zalecenia dotyczące poprawy krytycznych elementów,
  • jaki jest czas przeprowadzeniu audytu,
  • czy otrzymamy wyszczególnione elementy, które wymagają poprawy.

To są takie podstawowe pytania, jakie należy zadać przed podjęciem współpracy. Jeżeli na jakieś pytanie nie otrzymamy konkretnej odpowiedzi, powinna nam się zapalić lampka ostrzegawcza. Są to podstawy podstaw, jeżeli chodzi o przeprowadzenie audytu i absolutnie nie powinniśmy się decydować na współprace z kimś, kto nie zapewni nam chociaż jednego elementu z powyższej listy.

analizowanie budowy strony

Podsumowując budowę strony, nie powinniśmy się ślepo sugerować takimi statystykami, jakie firmy zamieszczają na swoich stronach, bo mimo tego, że na stronie widoczna jest informacja o setkach przeprowadzonych audytów to tak naprawdę, możemy być pierwszym klientem takiej strony. Oczywiście w byciu pierwszym klientem nie ma nic złego, bo każdy kiedyś od czegoś zaczynał, ale należy zachowywać się profesjonalnie dla pierwszego czy setnego klienta.

W biznesie należy sugerować się uczciwym podejściem w dwie strony zwłaszcza wtedy gdy oczekujemy konkretnych działań, za które płacimy. Należy szanować czas klienta oraz czas firmy, której powierzamy zlecenie na audyt strony internetowej.

Audyt małej i dużej strony internetowej – czym się różni?

Posiadając stronę www, przynajmniej raz powinniśmy zdecydować się na przeprowadzenie profesjonalnego audytu strony internetowej. Niezależnie, czy jest to mała strona internetowa czy bardzo rozbudowany sklep internetowy. Na pewno decydując się na audyt małej strony, będziemy liczyć się ze znacznie mniejszymi kosztami niż w przypadku audytu sklepu internetowego.

Różnice w cenie wynikają z czasochłonności tego procesu. W przypadku audytu sklepu internetowego jest on z pewnością dużo bardziej angażujący i trzeba na niego poświęcić zdecydowanie więcej czasu.

Podczas gdy przeprowadzany jest audyt sklepu internetowego, sprawdzane są wszystkie jego składniki. Włączając w to treści zawarte na każdej podstronie, opisy produktów, każdy produkt z osobna, wszystkie title, sprawdzenie duplikacji (co jest bardzo częste w przypadku sklepów internetowych). Z pewnością zajmuje to dużo więcej czasu niż w przypadku strony, która ma mały site i do sprawdzenia jest tylko 5 lub 10 podstron. Z pewnością przy wycenie konkretnego audytu brany jest pod uwagę także czas, jaki należy poświęcić na jego przeprowadzenie, ponieważ nie mamy się co oszukiwać – nikt nie będzie pracować za darmo. Oczywiście zawsze można zapytać o jakiś rabat, ale z pewnością musi to być opłacalne dla firmy przyjmującej zlecenie.

Niestety nikt nie jest w stanie podać dokładnej ceny za przeprowadzenie audytu strony, ponieważ, nikt z góry nie wie ile taki audyt zajmie czasu oraz jak rozległe będę końcowe dane, które trzeba będzie przeanalizować. I tutaj dochodzimy do momentu z początku tego wpisu, czyli tego, że nie zawsze mała strona oznacza małe koszty audytu.

Mała strona to małe koszty?

Może zdarzyć się tak, że w trakcie audytu natkniemy się na złe linki lub ślady po przeprowadzonym ataku hakerskim. W takim momencie wiadomo już, że czas zaplanowany na przeprowadzenie audytu z pewnością ulegnie wydłużeniu. Jeżeli w trakcie audytu natkniemy się na problemowe linki, to każdy z nich będzie wymagał sprawdzenia.

W takiej sytuacji taki link należy sprawdzić na kilka ewentualności:

  • czy dany link pochodzi ze strony spamerskiek?
  • czy dany link pochodzi ze strony porno?
  • czy dany link pochodzi ze strony o tematyce hazardowej?
  • czy dany link szkodzi naszej stronie?

Wszystkie te aspekty należy sprawdzić i jeżeli odpowiedź na chociaż jedno z nich jest twierdzące, należy przygotować plik do zrzekania się linków i zgłosić je do Google, aby nie był on wiązany z naszą witryną, bo może zdarzyć się tak, że właśnie taki jeden złośliwy link może zaniżać widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania. Takie sprawdzanie linków ma swoje branżowe nazewnictwo, a mianowicie – analiza profilu linków. Jeżeli takich linków są tysiące i każdy z nich trzeba sprawdzić osobno, to możemy sobie oszacować, że znacząco to wydłuża czas przeprowadzania całego audytu, a co za tym idzie, także jego ceny.

A więc nie zawsze mała strona oznacza małe koszty i odwrotnie. Jednak tak jak już było pisane wcześniej – warto chociaż raz w roku zdecydować się na przeprowadzenie kompletnego audytu naszej strony, aby nie narazić się na utratę widoczności i spadek w wynikach wyszukiwania.

Gorąco polecamy swoje usługi w zakresie przeprowadzania audytu strony, a o szczegółach (oraz cenie) dowiecie się więcej pod tym adresem.

Close Menu