Czy warto zakładać stronę na nowej domenie?

Nowa domena to nowe możliwości. Może się tak wydawać na pierwszy rzut oka. Domena internetowa może mieć duży wpływ na to jakie pozycje, w wynikach wyszukiwania, będzie zajmował nasz serwis oraz jak szybko będzie w stanie zająć zadowalającą nas pozycję. Wszystko zależy od tego, czy domena jest nowa? Czy posiadała wcześniej już jakąś historię (jeśli tak to, jaka ona była)?

W przypadku, jeżeli jesteśmy właścicielami historycznej domeny, na której w przeszłości znajdowały się nieodpowiednie treści (głównie mowa tutaj o materiałach porno lub stronach hazardowych) to koniecznie należy rozważyć założenie strony na nowej domenie. Pozycjonowanie stron ze złą historią może okazać się problematyczne a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwe. Taka domena mogła mieć nałożony filtr, którego ściągnięcie może być czasochłonne i nie koniecznie przyniesie jakiekolwiek efekty. Czasami zdarza się, że ściągnięcie filtru jest możliwe, ale historia i tak będzie się ciągnęła za taką domeną.

domena internetowa

Nowa domena strony internetowej

Własna domena to także odpowiedzialność za treści, które się na niej znajdują. Decydując się na nową domenę, warto jest sprawdzić firmy oferujące tego typu usługi i konieczne jest dokładne czytanie umowy przed jej podpisaniem. Na rynku jest wiele dostawców hostingu oraz domen, ale większość z nich stosuje różne kruczki w umowie, które w przypadku chęci zmiany dostawcy usługi mogą okazać się problematyczne, a chęć takiej zmiany może narazić nas, jako klientów na dodatkowe koszty związane z karami umownymi, o których nikt wprost nam nie powie, podczas podpisywania umowy.

Hosting i domena w procesie zakładania strony

Są to ważne elementy, które wchodzą w skład procesu tworzenia strony internetowej. W zależności od tego, jakiego dostawcę usługi wybierzemy od tego będzie zależał dalszy rozwój naszej strony. Najlepiej jest wybrać takiego dostawcę, który posiada jasne i przejrzyste zasady i nie utrudnia nam dostępu do panelu administracyjnego oraz wpływu na wygląd naszej strony. Ważne, aby serwer, na którym będzie stała strona, był szybki (dzięki temu nasza strona będzie się szybciej wczytywała co sprawi, że współczynnik konwersji będzie wyższy niż w przypadku strony, która będzie ładowała się kilka sekund ze względu na stosowanie przestarzałych serwerów).

Od samego początku ważne jest, aby domena www posiadała prosty i mało skomplikowany adres URL. Im bardziej skomplikowany adres, tym trudniej użytkownikom będzie trafić na naszą stronę. Nie warto decydować się na obco brzmiące strony lub takie, które są trudne do wymówienia lub zrozumienia przez drugą osobę.

Powinno się wystrzegać także stosowania polskich znaków oraz wielkich liter. Im prostszy adres, tym lepiej. Najlepiej, żeby adres, który wybierzemy nawiązywał tematycznie do dziedziny w jakiej działamy i do tego czym planujemy się zajmować. Wiadomo, że jeżeli planujemy otworzyć sklep ze zdrową żywnością, nie wybierzemy adresu URL związanego np. z częściami samochodowymi. Przy wyborze adresu warto postawić się po stronie użytkownika i pomyśleć jak najłatwiej będzie do niego dotrzeć. Jakie frazy są często wyszukiwane, jak wiele jest miesięcznych wyszukań i czy warto jest zawęzić adres URL do miasta czy użyć bardziej ogólnego.

Trzeba pamiętać, że hosting i domena także mają wpływ na proces pozycjonowania. Im szybciej strona działa, tym lepiej jest oceniania przez Google.

Na rynku dostępne są także strony, na których można utworzyć darmową stronę www. Darmowa domena nie jest dobrym pomysłem w przypadku, jeżeli na poważnie myślimy o zajmowaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Przy wyborze darmowej domeny musimy liczyć się z tym, że będziemy mieli ograniczony wpływ na to, jaki adres URL będzie miała nasza strona. O ile będziemy mieli wpływ na pierwszy człon adresu, to o samej końcówce .pl nie ma co myśleć. Zwykle koniec adresu to jest nazwa dostawcy i dopiero później jest .pl lub .com.pl – taki adres nie jest atrakcyjny, jeżeli wygląda w sposób podobny do tego – tworzenie-stron-www.xyz.domena.pl

Warto także pamiętać, że decydując się na postawienie strony na darmowych hostingu, świadomie rezygnujemy z posiadania certyfikatu SSL, który albo trzeba kupić we własnych zakresie lub jest on wręcz niemożliwy do wprowadzenia na stronie. O tym, jaki wpływ na stronę ma certyfikat SSL – odsyłamy do zapoznania się z tym wpisem.

Wykupienie domeny z końcówką .pl nie jest bardzo drogą inwestycją i może sobie na nią pozwolić każdy. Dzięki temu będziemy mieli spokój z przejrzystością adresu www.

Nowa domena czy domena historyczna

Posiadając domenę z dobrą historią, która istnieje na rynku już kilka lat (najlepiej taką, która jest na rynku dłużej niż 5 lat) i jej wcześniejszy profil był zbliżony do naszego, to jest to idealne rozwiązanie jeżeli zależy nam na szybkich efektach pozycjonowania. Dużo łatwiej pozycjonuje się taką domenę, ponieważ posiada ona dużo większe zaufanie ze strony Google niż domena nowa, która musi dopiero zbudować sobie taki zaufany profil dla robotów Google.

Natomiast w przypadku posiadania historycznej domeny, ale ze złą historią lub taką, która w przeszłości dostała filtr od Google, wtedy lepiej się nie zastanawiać i zainwestować w nową domenę.

Nie jest powiedziane, że nowa domena nie osiągnie takich samych wyników wyszukiwania co domena historyczna. Na pewno droga do tego celu będzie dużo dłuższa niż w przypadku domeny z historią, ale nie będzie to niemożliwe do osiągnięcia. Wszystko zależy od tematyki, tego jak domena jest pozycjonowana i w jaki sposób została zoptymalizowana przez firmę lub osobę, która ją wykonywała. Dużą rolę w tym procesie odgrywają także algorytmy Google, które decydują jak wysoko i jak szybko uda nam się wspiąć w rankingu.

Na pytanie zadane na początku wpisu musimy odpowiedzieć sobie sami – czy warto jest robić stronę na nowej domenie, czy może wykorzystać do tego celu domenę historyczną. Mamy nadzieję, że chociaż trochę rozwialiśmy wątpliwości, jeżeli chodzi o podjęcie decyzji w tej kwestii. Jeżeli jednak macie nurtujące Was pytania to zapraszamy do kontaktu.
Close Menu