Audyty stron internetowych

Profesjonalny Audyt SEO Twojej strony! Rzetelnie prześwietlimy Twoją stronę internetową i wskażemy co na niej poprawić. Twoja strona może więcej!

Czym jest audyt strony?

Będąc posiadaczem strony www, prędzej czy później będzie ona wymagała profesjonalnego audytu. Wpływ na to mają w głównej mierze często wypuszczane aktualizacje głównego algorytmu Google. Niezależnie od tego, jak duża jest dana aktualizacja, może ona mieć znaczący wpływ na widoczność strony. Jeżeli strona do tej pory dobrze sobie radziła w wynikach widoczności możliwe, że po wprowadzeniu aktualizacji jej pozycja drastycznie spadnie.

Niestety Google nie informuje o wszystkich aktualizacjach. O części z nich można dowiedzieć się dopiero po analizie i obserwacji widoczności w wyszukiwarce oraz spadkach lub wzrostach ogółu stron www. Jeżeli spadek jest nagły i nie jesteśmy w stanie stwierdzić czym, jest on spowodowany, warto sprawdzić wszystkie informacje dotyczące algorytmów Google.

Audyt strony www to sprawdzenie wszystkich parametrów strony, jakie wpływają na jej widoczność w wyszukiwarce. Jeżeli strona jest bardzo rozbudowana, audyt może trwać od tygodnia nawet do kilku tygodni. Audyty mniejszych stron mogą potrwać od jednego do kilku dni.

Co jest sprawdzane podczas audytu strony

Podczas audytu strony sprawdzane są wszystkie elementy, które mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Wiele jest firm, które oferują audyty, często za nie małe pieniądze, a jedynymi parametrami sprawdzanymi podczas takiego audytu są meta tagi, które mają mały wpływ na ogólną widoczność strony w wyszukiwarce. W odróżnieniu od innych my sprawdzamy wszystkie parametry takie jak:
  • struktura nagłówków na stronie,
  • parametry title,
  • adresy url,
  • treść, która znajduje się stronie pod kątem odpowiedniego nasycenia frazami kluczowymi,
  • linkowanie wewnętrzne (linkowanie w obrębie strony),
  • linkowanie zewnętrzne,
  • prędkość ładowania się strony,
  • platforma na jakiej opiera się strona,
  • domeny linkujące do strony,
  • sprawdzana jest historia domeny (czy przez okres jej funkcjonowania były na nią jakiekolwiek włamania),
  • grafiki i zdjęcia znajdujące się na stronie,
  • parametry alt,
  • rozmiar zdjęć,
  • kod strony,
  • description,
  • sezonowość asortymentu,
  • widoczność strony dla robotów Google,
  • słowa kluczowe, na które strona jest widoczna,
  • analizowanie konkurencji.

Wszystkie te elementy analizowane są przez roboty Google i tylko Google wie jaki czynnik ma większy lub mniejszy wpływ na pozycję strony.

Zdarzają się sytuacje, że sama poprawa treści lub ustawienie atrybutów alt dla obrazków dadzą wymierne korzyści, ale w większości przypadków jest to niewystarczające i należy przeanalizować całą stronę, a nie tylko wybrane elementy.

Nie warto ufać firmom, które w raporcie po audycie proponują tylko poprawę atrybutów meta tag i że jest to wystarczające.

Jakie korzyści daje audyt strony www?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak duże znaczenie ma profesjonalny audyt strony www. W większości wypadków jest on pomijany i tłumaczony tym, że jest to niepotrzebny wydatek dla firmy.

Chcąc nadążyć za ciągle zmieniającym się rynkiem, trzeba inwestować w firmę i taki audyt też jest niezbędną inwestycją w to, żeby nie dać się wyprzedzić konkurencji. Dzięki przeprowadzonemu audytowi Klient zyskuje wiedzę na temat elementów strony, które wymagają poprawy i są niezbędne w celu osiągnięcia lepszej widoczności.

Taka inwestycja sprawi, że strona będzie dostosowana do najbardziej aktualnych rozwiązań z uwzględnieniem wszystkich aktualizacji głównego algorytmu Google.

Co wpływa na cenę audytu?

Nie da się jednoznacznie określić ile dokładnie, wyniesie cena za audyt strony. Dzieje się tak ze względu na to, że każda strona jest inna. Inaczej przeprowadza się audyt małej strony, a inaczej jest przeprowadzany w przypadku strony o złożonej strukturze lub w przypadku dużego sklepy internetowego.

Cena zawsze jest ustalana indywidualnie i jest sumą wszystkich tych czynników, które są brane pod uwagę oraz tego ile ich będzie. Nie bez znaczenia jest także branża, które dotyczy strona. W zależności od branży inne czynniki mają wpływ na widoczność domeny w wyszukiwarce i każdy z tych czynników należy przeanalizować. Duże znaczenie ma także czas poświęcony na taki audyt. W zależności od tego po ile wyceniana jest roboczogodzina specjalisty odpowiedzialnego za przeprowadzenie audytu oraz jak czasochłonne będzie jego przeprowadzenie – czas także jest brany pod uwagę przy wycenie przeprowadzenia audytu.

Aby dokładnie dowiedzieć się, ile kosztuje audyt w firmie Divit, zapraszamy do zapoznania się z cennikiem dostępnym na stronie pod tym adresem.

Kiedy należy zdecydować się na audyt strony?

Audyt strony zalecany jest, dla każdego, kto posiada stronę www i chce osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce bez inwestowania w kampanie AdWords. Czas, kiedy należy przeprowadzić audyt strony pod kątem seo, jest różny. Jeżeli na stronę wprowadza się dużo zmian w małych odstępach czasu, to audyt przyda się częściej. Jeżeli na stronie nie dzieje się zbyt wiele i zmiany są wprowadzane tylko od czasu do czasu, to taka stronie nie będzie wymagała częstych audytów.

Duże marki, które posiadają na stronach tysiące elementów/produktów, zlecają przeprowadzanie audytów stron średnio raz na daną kampanię marketingową, aby przygotować grunt pod nową. W przypadku marek odzieżowych takie audyty będą przeprowadzane średnio co sezon, ponieważ asortyment takich marek jest z reguły sezonowy, a to oznacza, że należy przygotować stronę inaczej pod każdy z nadchodzących sezonów.

Close Menu