leksykon pozycjonowania stron

C – jak content

Pod tym słowem kryje się cała zawartość strony. A więc na pytanie, co to jest content? Odpowiedź jest pozornie prosta. Od jakiegoś czasu to właśnie content jest stawiany na jednym z czołowych miejsc, jeżeli chodzi o algorytmy Google. Strona, na której nie ma treści lub jest jej bardzo mało, nigdy nie zdobędzie dużej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Taka sama zasada tyczy się też stron, które posiadają treści, ale są one niskiej jakości.

Content po polsku

Jeżeli chodzi o content strony na polskich stronach, jest on bardzo ważnym elementem każdej strony. Jeżeli na stronie posiadamy wartościowe treści i są one tematycznie związane z tematyką strony, to nasza strona będzie jak najbardziej pozytywnie potraktowana przez główne algorytmy Google.

Od sierpnia 2018 wszystkie serwisy, które posiadały dużo wartościowej treści, odnotowały spore wzrosty widoczności w wyszukiwarce Google. Odwrotna sytuacja miała się z serwisami, na których nie było treści, było na nich mało treści lub w przypadku, jeżeli było na nich dużo treści, to były to treści słabej jakości. Takie strony po sierpniowej aktualizacji odnotowały drastyczne spadki. Warto jest dbać o content naszej strony. Dzięki systematycznej rozbudowie treści informujemy Google, że nasza strona ciągle się rozwija o nowe, wartościowe i unikalne treści i dzięki temu zyskujemy dodatkowe „punkty”, co przekłada się na zwiększenie widoczności naszej strony.

Content co to znaczy?

Content to cała zawartość naszej strony. Pod tym pojęciem kryje się:

  • treść,
  • struktura strony,
  • wszystkie obrazki i grafiki,
  • filmy,
  • linkowanie,
  • zawarte informacje na stronie.

Jednak głównym elementem, który kryje się pod tym pojęciem to właśnie treść. Musi być ona wartościowa i opisywać poruszaną na stronie tematykę. Jeżeli prowadzimy kwiaciarnie lub sklep z artykułami dekoracyjnymi to nie ma sensu opisywać na stronie np. tego, jak zbudować dom, lub pisać o atrakcjach turystycznych. Mimo tego, że treści mogłyby być wartościowe, to tematycznie nie dotyczą bezpośrednio naszej strony i nie pozwolą nam zwiększyć widoczności strony na interesujące nas frazy kluczowe.

Warto jest zadbać o content strony już na wczesnym etapie jej tworzenia aby wszystkie teksty trafiły na nią jak najszybciej i mogły być indeksowane przez algorytm Google. Decydując się na stworzenie strony warto zadbać też o unikalne treści, która mają się na niej znaleźć.

Close Menu