leksykon pozycjonowania stron

F – jak frazy kluczowe

Jeżeli działamy w konkretnej branży np. samochodowej, musimy określić to, na jakie frazy kluczowe chcemy być widoczni w wynikach wyszukiwania. Sama branża zawęża nam pole wyboru, bo przecież nikt nie będzie chciał być widoczny na frazę tworzenie stron internetowych, prowadząc warsztat samochodowy.

W branży SEO czy to branży właśnie tworzenie stron www pojawia się wiele osób, które potrafią się sprzedać, ale nie znają się kompletnie, na tym co robią. Właśnie takie osoby psują branżę od środka, ponieważ biorą pieniądze za coś, czego nie potrafią kompletnie robić. I zdarzają się sytuacje, kiedy sklepy internetowe z dekoracjami do domu pozycjonowane są na frazy dotyczące pokarmy dla zwierząt, bo akurat taka fraza dobrze rokowała.

Czym należy się kierować przy doborze fraz kluczowych?

  • analizą konkurencji (na co rankuje),
  • konkurencyjnością frazy,
  • sezonowością frazy,
  • czy tematycznie pasują do naszej branży,
  • trudnością danej frazy kluczowej,
  • ilością wyszukań.

To tylko część elementów, na jakie należy zwrócić uwagę przy wyborze frazy do pozycjonowania.

Najczęściej wyszukiwane frazy Google

Aby sprawdzić najczęściej wyszukiwane frazy, można posłużyć się darmowymi lub płatnymi narzędziami do monitorowania danych fraz. Nie warto dobierać takich fraz, które mają wiele tysięcy wyszukań w miesiącu, ponieważ szansa na to, że nasza strona zacznie rankować na taką frazę, jest znikoma. W takiej sytuacji lepiej jest poszukać frazy, która ma mniej wyświetleń w miesiącu, ale jest bardziej konkurencyjna. Dobrym rozwiązaniem jest dobieranie fraz na długi ogon (long tail).

Przykładowe frazy kluczowe razem ze średnią liczbą odwiedzin w miesiącu:

fraza kluczowa

średnia ilość wyszukań w miesiącu

strona internetowa

12100

pozycjonowanie stron

9900

strony internetowe

6600

tworzenie stron www

4400

tworzenie stron internetowych

2400

pozycjonowanie stron internetowych

2400

projektowanie stron internetowych

1900

tworzenie strony internetowej

1300

profesjonalne strony internetowe

480

tworzenie stron www Wrocław

320

tworzenie stron internetowych Wrocław

210

szybkie strony www

10

Powyższa tabela pokazuje nam, jak często dana fraza jest szukana. Wpływ na ilość wyszukań może mieć nawet odmiana danej frazy – bardzo dobrze widać to na przykładzie frazy strona internetowa, która ma 12100 wyszukań i strony internetowe, które mają już 6600 wyszukań. A więc liczba mnoga ma o połowę mniej wyszukań niż liczba pojedyncza. Oczywiście wynik na poziomie ponad 6000 to i tak spora ilość i nawet z takim wynikiem ciężko będzie się nam przebić na wysokie pozycje dlatego warto poszukać fraz podobnych, ale z mniejszą liczbą wyszukań tak, aby konkurencja była mniejsza. Dzięki takim analizom możemy zwiększyć swoje szanse na odniesienie sukcesu w wynikach wyszukiwania.

Pozycja frazy odzwierciedla też to, co należy poprawić na stronie, aby zwiększyć jej widoczność. Przeprowadzając audyty stron www, bierzemy pod uwagę także frazy, na które warto, jest pozycjonować stronę i jakie frazy (związane z branżą) dają szanse na wyprzedzenie konkurencji.

Close Menu