leksykon pozycjonowania stron

G – jak Google

Jeżeli chodzi o rynek przeglądarek, można powiedzieć, że Google jest monopolistą. Obszar działalności firmy jest tak obszerny, że ciężko byłoby opisać pełną gamę tego, czym zajmuje się firma dlatego w naszym słowniku, całą uwagę skupimy na Google przeglądarka, czyli na Google Chrome.

Google wyszukiwarka internetowa

Większość z nas codziennie korzysta z różnego rodzaju przeglądarek internetowych. Główną przeglądarką na rynku Polskim jest Google Chrome, który posiada grubo ponad połowę rynku. Nic dziwnego skoro Google dba o to, żeby często wypuszczać aktualizacje łatające różne luki w zabezpieczeniach oraz dba o to, żeby dać użytkownikom chociaż namiastkę bezpieczeństwa (ze względu na to, że wyszukiwarki Google posiadają ponad połowę rynku wszystkich przeglądarek, jest to jednocześnie najczęściej atakowana przeglądarka).

W naszej codziennej pracy przy optymalizacji stron sugerujemy się właśnie Google Chrome. To właśnie Google prowadzi różnego rodzaju rankingi oraz można podpiąć do strony różnego rodzaju analityki, oraz raportowanie odnośnie pozycji naszej strony. Dzięki temu jest to bardzo przyjazna przeglądarka, jeżeli chodzi o SEO.

Ranking wyszukiwarek internetowych

Wyszukiwarka Google to nie jedyna wyszukiwarka dostępna na rynku. Oprócz Google Chrome istnieje kilka podobnie działających wyszukiwarek, ale ich udział w rynku nie jest tak rozległy, jak właśnie Chrome. Poniżej prezentujemy, jak wygląda rynek przeglądarek w Polsce i na świecie:

Ranking przeglądarek na świecie:

  1. Google Chrome – 58,5%
  2. Mozilla Firefox – 13,5%
  3. Safari – 10,5%
  4. Internet Explorer – 8,9%
  5. Inne przeglądarki – 5,5%
  6. Microsoft Edge – 3,1%

Ranking przeglądarek w Polsce:

  1. Chrome Mobile – 44,4%
  2. Google Chrome – 26,1%
  3. Mozilla Firefox – 14,9%
  4. Safari Mobile – 5,8%
  5. Opera – 3,9%
  6. Samsung Browser – 4,9

Jeżeli chodzi o rynek w Polsce, można powiedzieć, że Google ma monopol. Po zsumowaniu wyniku z przeglądarek mobilnych oraz przeglądarek używanych na komputerach udział Google w rynku wynosi 70,5%. Za taki stan rzeczy odpowiada popularność systemu operacyjnego na smartphony. Mowa tutaj oczywiście o Androidzie. Większość rynku smartphonów ma na pokładzie właśnie ten system operacyjny, a domyślną przeglądarką na tym systemie jest właśnie Google przeglądarka.

Warto jest więc skupić się głównie na kreowaniu i wspieraniu swojej strony właśnie pod wyszukiwarkę Google – nie mówimy przez to, że inne przeglądarki możemy odpuścić, ale jeżeli mamy ograniczone fundusze to warto, aby w całości przeznaczyć je właśnie na wspieranie i rozwijanie strony pod Google Chrome.

Close Menu