leksykon pozycjonowania stron

K – jak keyword research

Keyword research jest standardowym procesem, jeżeli mówimy o zagadnieniach związanych z szeroko pojętym SEO. Nie ma możliwości dobrego pozycjonowania strony bez wykonania właśnie keyword research. Jest to nic innego jak analiza fraz, która będzie nas interesować w trakcie pisania treści na naszą stronę internetową lub tworzenia wpisów blogowych.

Dobrze jest rozpocząć pracę nad tekstem właśnie od przeprowadzenia odpowiedniej analizy fraz, dzięki której dowiemy się, na jakie słowa warto jest, pozycjonować naszą stronę oraz jaka panuje konkurencja w danej branży i o jakie słowa warto jest, walczyć żeby być na nie widocznym.

Keyword generator

Jest wiele sposobów na przeprowadzenie prawidłowego i skutecznego keyword research. Jednym z nich jest skorzystanie z różnego rodzaju keyword generatorów, które są ogólnodostępne w Internecie. Mogą to być wersje płatne, ale bywają też wersje darmowe, które posiadają limity wyszukań danej frazy.

Każdy sposób jest dobry, jeżeli wiemy, czego szukamy i na jakie słowa chcemy się pozycjonować. W przeciwnym wypadku przeprowadzenie keyword research będzie jak błądzenie po omacku i liczenie na to, że może się coś znajdzie. Nie warto jest zostawiać takich elementów przypadkowi. Na początku planowania wpisów oraz dodawania treści na stronę warto jest, przeprowadzić konkretną i szeroką analizę fraz. Dzięki temu zaoszczędzimy sobie czasu na szukanie odpowiednich fraz już na samym początku tworzenia wpisu, i skupimy się na odpowiednim wkomponowaniu wybranych słów bezpośrednio w tekst.

Trudność danego keyword research zależy od kilku czynników, a główne z nich to:

  • konkurencyjność,
  • branża jakiej dotyczy,
  • jaki jest średni koszt CPC (cost per click),
  • ilości wyszukań danego słowa,
  • jak szeroki ma być,
  • tematyka i trudność umieszczenia danego słowa w treści.

W zależności od oczekiwań Klientów oraz zakresu, jaki ma objąć keyword research, może on potrwać nawet kilka dobrych godzin. Oczywiście staramy się go robić w taki sposób, aby dobrane frazy jak najbardziej Państwu odpowiadały i były zgodne z tym, czym się Państwo zajmują. Oczywiście po wykonaniu takiej analizy, wyszukane frazy wysyłamy do Państwa na wskazany adres mailowy i dopiero po akceptacji przesłanych fraz przystępujemy do:

Close Menu