leksykon pozycjonowania stron

N – jak nagłówki H1, H2, H3…

Nagłówki są jednym z najbardziej znaczących elementów, jeżeli chodzi o optymalizację stron. Niestety ciągle napotykamy na strony, które posiadają błędnie zrobioną strukturę nagłówków lub nie posiadają w ogóle nagłówków.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważnym elementem strony jest nagłówek, stąd takie braki na stronach. Należy też wspomnieć o niektórych agencjach SEO lub firmach tworzących strony, które celowo tak konstruują stronę, aby polecić takiego klienta współpracującej firmie zajmującej się optymalizacją.

Część Klientów zdaje sobie sprawę z tego, że nagłówki stanowią istotny element strony, ale niestety nie wie, że istnieje coś takiego jak struktura. Na takich stronach często spotykanym zjawiskiem jest użycie samych nagłówków H1, co jest bardziej szkodliwe dla strony niż to jakby tych nagłówków miało nie być w ogóle.

Rodzaje nagłówków

Struktura nagłówków zawiera w sobie nagłówki z przedziału od H1 aż do H6. Zazwyczaj powinno się stosować na stronie maksymalnie 3 pierwsze rodzaje, czyli nagłówki H1, H2 oraz H3.

  • Nagłówki H1 – jest najważniejszym elementem w strukturze nagłówków (należy pamiętać że na każdej stronie powinien występować tylko jeden nagłówek tego typu i żeby zawarta w nim była fraza kluczowa),
  • Nagłówki H2 – drugi w kolejności jeżeli chodzi o strukturę nagłówków – nie ma limitów jeżeli chodzi o występowanie na stronie ale nie należy przesadzać z ich ilością, warto aby nagłówki H2 także zawierały w sobie frazy kluczowe,
  • Nagłówki H3 – trzeci z całej struktury nagłówków i ostatni zalecany jeżeli chodzi o używanie go na stronie. Nie ma limitów jeżeli chodzi o ich ilość na stronie ale tak samo jak w przypadku nagłówków H2 nie należy przesadzać z ich ilością,
  • Nagłówki H4, H5, H6 – nagłówki z tego poziomu nie są istotne na stronie. Warto wiedzieć, że takie nagłówki występują w budowie strony i strukturze nagłówków ale nie zaleca się ich używać.

Jeżeli chcemy posiadać na stronie prawidłową strukturę nagłówków, wystarczy żebyśmy skupili się tylko na nagłówkach z przedziału H1 do H3. Dodawanie kolejnych w kolejności nagłówków nie przyniesie nam znaczących efektów, więc warto się skupić na odpowiedniej optymalizacji trzech najważniejszych w strukturze nagłówków. Należy dobrze przemyśleć to, jakie frazy chcemy zawrzeć w nagłówkach, aby zostały one odpowiednio wykorzystane i nasycone tymi frazami, na których najbardziej nam zależy.

W naszej pracy, tworząc stronę www, planujemy strukturę nagłówków już na wczesnym etapie, tak aby w trakcie budowy była już podstawowa struktura i później w trakcie wdrażania można ją było szybko rozbudować i nasycić o dodatkowe frazy kluczowe.

Close Menu