leksykon pozycjonowania stron

O – jak optymalizacja strony

Odpowiednia optymalizacja strony www to klucz do osiągnięcia sukcesu w Internecie. Na nic nie zda się nawet najlepiej przygotowana strona, jeżeli nie będzie ona zoptymalizowana pod algorytm Google. Można oczywiście w takim przypadku skorzystać z kampanii AdWords, ale jednak daje to tylko chwilowy efekt (do wyczerpania zaplanowanego budżetu). Po wygaśnięciu kampanii nasza strona nadal nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania bez odpowiedniej optymalizacji.

Optymalizacja stron internetowych

Na temat optymalizacji stron www powstała niejedna książka i z pewnością jeszcze niejedną można by o tym napisać. W naszym leksykonie opisujemy, jak wygląda optymalizacja strony pod Google. Wszystkie elementy, jakie wpływają na całą optymalizację, zostały już opisane na naszej stronie. Tutaj po krótce opiszemy najważniejsze elementy w ramach przypomnienia.

Jakie elementy są najważniejsze dla optymalizacji strony?

  • odpowiednio nasycone title,
  • uzupełnione parametry description,
  • odpowiednia struktura nagłówków,
  • zoptymalizowana grafika na stronie,
  • strona przystosowana pod urządzenia mobilne,
  • ważne aby strona posiadała protokół SSL,
  • wartościowe treści na stronie,
  • treści nasycone frazami kluczowymi.

Powyższe elementy to tylko część z tych najważniejszych. Zapewne znajdą się osoby, które będą bagatelizować poszczególne elementy oraz ich wpływ na optymalizację SEO strony, my jednak radzimy, aby wszystkie wymienione parametry były prawidłowo rozwinięte i uzupełnione. Dzięki temu pomożemy naszej stronie osiągać satysfakcjonujące pozycje w wynikach wyszukiwania oraz ułatwimy prace robotom Google, które będą indeksować naszą stronę.

Optymalizacja strony jest najważniejszym z elementów pozycjonowania. Wiele jest przeciwników rozdzielania pozycjonowania i optymalizacji. Jednak my będziemy traktować te dwa zagadnienia jako osobne terminy, które jednak mają ze sobą wiele wspólnego.

Nie warto jest oszczędzać na odpowiedniej optymalizacji, jeżeli później nie chcemy jeszcze raz płacić za optymalizację strony. Należy też pamiętać, że proces optymalizacji strony jest procesem długotrwałym i nie należy oczekiwać wyników z dnia na dzień – optymalizacja SEO wymaga czasu i cierpliwości. Jedne strony reagują szybciej na wprowadzone optymalizacje, a inne potrzebują nieco więcej czasu, aby zostały zaczytane przez algorytm Google.

W całym Internecie istnieje kilka miliardów stron więc przez samą ich ilość zaczytanie wszystkich przez algorytm Google, będzie wymagało trochę czasu. Przyjmuje się, że pierwsze efekty pozycjonowania widać po około 3-4 miesiącach od wprowadzenia wszystkich zaleceń. Oczywiście nie wolno się tym sugerować dosłownie, ale jest to taka umowna granica gdzie pierwsze efekty, powinny być już widoczne.

Optymalizacja sklepu internetowego

W przypadku sklepów internetowych proces optymalizacji nie odbiega znacząco od optymalizacji zwykłej strony www. Jednak zakres, jaki trzeba zoptymalizować w przypadku sklepu, jest dużo większy. Dobra optymalizacji sklepu internetowego powinna zawierać optymalizację dla każdego produktu z osobna. Takie samo zalecenie tyczy się każdej kategorii, jaka istnieje w strukturze sklepu.

Pamiętajmy, żeby nie bagatelizować optymalizacji strony oraz sklepu, ponieważ przez zaniedbanie tego elementu sami pozbawiamy się korzyści z tego płynących. Jeżeli mamy wątpliwości co do prawidłowej optymalizacji swojej strony – zapraszamy do skorzystania z oferty przeprowadzenia audytu strony www.

Close Menu