leksykon pozycjonowania stron

P – jak pozycjonowanie strony www

Tworząc strony internetowe nieustannie mamy do czynienia z pozycjonowaniem stron www. Jednak głównym aspektem pozycjonowania, na jakim się skupiamy, jest odpowiednia optymalizacja stron pod wyszukiwarkę Google Chrome.

Już na samym początku trzeba zaznaczyć, że pozycjonowanie stron w Internecie wymaga czasu i cierpliwości. Nie jest to proces, którego efekty można zobaczyć od razu.

Zwykle pierwsze efekty pozycjonowania widoczne są dopiero po okresie 3-4 miesięcy od rozpoczęcia prac związanych z pozycjonowaniem.

Pod tym pojęciem zawiera się także właśnie optymalizacja stron pod wyszukiwarkę oraz przystosowanie jej, aby była jak najbardziej przyjazna dla algorytmu Google. W zależności od strony cały ten proces może trwać od kilku dni do nawet kilku tygodni (jeżeli mówimy o sklepie internetowym gdzie do optymalizacji, są setki lub tysiące produktów).

Pozycjonowanie strony w Google

Pozycjonowanie strony w Google może opłacić się każdemu bez względu na branże. Im większy ruch generuje strona, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś skorzysta z oferowanych przez nas usług. Nic nie zwiększy ruchu organicznego na naszej stronie jak odpowiednie jej pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Czym jest ruch organiczny?

Ruch organiczny na stronie jest to ruch generowany dzięki bezpłatnym wejściom na stronie, które generowane są poprzez właśnie odpowiednią optymalizację.

Nad tym aspektem warto, jest popracować nieco dłużej i ciężej a później zostanie nam tylko cieszenie się osiągniętymi wynikami. Przed rozpoczęciem całego procesu należy także przemyśleć kwestię tego, czy chcemy naszą działalność oraz ofertę pozycjonować na cały kraj, czy wystarczy nam pozycjonowanie lokalne. Wybierając ten drugi wariant, cały proces pozycjonowania, rozpoczynając od doboru fraz kluczowych (keyword research), będzie opierał się na danej lokalizacji.

Przy prowadzeniu małej działalności ma to duże znaczenie, ponieważ dzięki pozycjonowaniu lokalnemu będzie nam łatwiej osiągnąć zadowalające rezultaty zwłaszcza na mniej konkurencyjne frazy niż w przypadku pozycjonowania ogólnego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

W odróżnieniu od pozycjonowana zwykłej strony wizytówki lub strony firmowej, pozycjonowanie sklepu internetowego jest dużo bardziej skomplikowane.

Dzieje się tak dlatego, że sklep już sam w sobie jest dużo bardziej skomplikowaną strukturą od zwykłej strony. Posiada wiele kategorii oraz produktów. Każdy produkt i każda kategoria wymagają osobnej optymalizacji, przeprowadzenia odpowiedniej analizy branży oraz produktów związanych z daną kategorią.

Sprawdźmy jakie czynniki wymagają sprawdzenia podczas procesu pozycjonowania i optymalizacji sklepu internetowego:

  • sprawdzenie kategorii,
  • struktura nagłówków na każdej podstronie,
  • nagłówki na podstronach produktów,
  • frazy kluczowe na jakie rankuje dana kategoria,
  • frazy kluczowe na jakie rankuje dany produkt,
  • sprawdzenie duplikacji (jest to często popełniany błąd przy sklepach internetowych),
  • czy jest odpowiednio dużo treści na każdej z podstron.

Pominięcie i zaniedbanie, któregoś z powyższych elementów może zaważyć na tym, czy nasz sklep internetowy będzie dobrze widoczny w wynikach wyszukiwania.

Close Menu