leksykon pozycjonowania stron

V – jak voice search

W ostatnim czasie dużo mówi się o tym, że branża SEO może już wkrótce się skończyć. Za takim obrotem spraw ma stać rozwój technologii oraz nowe rozwiązania dotyczące korzystania z wyszukiwarek internetowych.

Jednym z takich rozwiązań jest wyszukiwanie głosowe. Niestety to, że branża SEO, może wkrótce zniknąć jest stwierdzeniem zdecydowanie na wyrost. Tak samo, jak technologia ciągle się rozwija tak branża SEO rozwija się razem z technologią, dostosowując się do aktualnych trendów. Niestety, maszyny nie są (i raczej nie będą) w stanie w 100% zastąpić człowieka odpowiedzialnego za SEO. Dużo jest drobnych elementów, które algorytm jest w stanie pominąć i nie brać ich pod uwagę w procesie pozycjonowania i optymalizacji stron.

Pisanie głosowe

Jednym z elementów, który jest efektem ciągłego rozwoju technologii to właśnie możliwość pisania za pomocą głosu. Od kilku lat jest to standard, jeżeli chodzi o sterowanie np. telefonem, ale dzięki asystentowi Google, pojęcie sterowanie głosowe, nabiera nowego znaczenia. Do tej pory nie udało się dokładnie określić, jaki będzie ono miało wpływ na pozycjonowanie i optymalizacje stron, ale śmiało można stwierdzić, że branży SEO nie zagraża ono w żadnym stopniu.

W tej chwili trwają badania i analizy, jak wybieranie głosowe wpływa na pozycjonowanie stron oraz wyniki wyszukiwania danej frazy, która została użyta za pomocą polecenia głosowego. Wyniki tych analiz, na razie szczątkowe, są podawane do wiadomości publicznej i tylko kwestią czasu jest to, jak wszystkie elementy zostaną zebrane w jedną całość.

W momencie, kiedy to nastąpi, konieczne będzie przeprowadzenie audytu strony w celu odpowiedniego przystosowania jej pod nowe wytyczne. Nie wiadomo jak zachowa się algorytm Google w momencie wprowadzania aktualizacji odpowiedzialnej za wyszukiwanie głosowe i nikt nie jest w stanie powiedzieć czy strony zanotują w tym momencie spadek, czy wzrost widoczności. Pewnie jest natomiast to, że z pewnością większość stron będzie wymagała odpowiedniej optymalizacji i przystosowania pod nowe wytyczne w celu zachowania lub zwiększenia swojej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Close Menu